Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Vergoeding bij een netwerkstoring

Wij doen erg ons best om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Toch gebeurt het soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen Telfort diensten kunt gebruiken. En op dat moment heb je volgens de wet recht op een vergoeding.

Uitleg over netwerkstoring

Een netwerkstoring is een storing in het netwerk waardoor diensten, zoals internet, telefonie of televisie, tijdelijk niet meer werken. Storingen bijvoorbeeld aan je modem, je smartphone of de bekabeling vallen niet onder netwerkstoringen.

Hoogte van de vergoeding

Je hebt recht op een vergoeding als de netwerkstoring langer dan 12 uur duurt. De vergoeding is wettelijk vastgesteld op 1/30 van de maandelijkse abonnementskosten per dag. Voor mobiel kunnen de vergoedingen anders zijn.

Vergoeding aanvragen

Je kunt een vergoeding aanvragen door 1 kort formuliertje in te vullen. Wij controleren bij elke aanvraag of er inderdaad een netwerkstoring langer dan 12 uur is geweest. Als alles klopt, zie je de compensatie terug op je volgende factuur.

Vergoeding aanvragen

Veelgestelde vragen

Bij welke diensten heb ik recht op een vergoeding?

  • Internet, inclusief de extra snelheidspakketten
  • Interactieve TV en Digitenne
  • Vaste telefonie, inclusief bellen onbeperkt bundels
  • Mobiel abonnement
  • Mobiel prepaid

De storing is nog niet opgelost, kan ik alvast een vergoeding aanvragen?

Je kunt pas een vergoeding aanvragen als de storing is opgelost.

Bekijk de status van de storing

Wat zijn de voorwaarden om een vergoeding te krijgen?

  • Je woont in het getroffen gebied.
  • Er is geen sprake van een overstroming, terroristische aanslag of een oorlog.
  • Je krijgt een vergoeding voor maximaal 4 dagen.
  • Je kunt maximaal 4 keer per jaar een vergoeding aanvragen.
  • De vergoeding die je krijgt is BTW-vrij. Dit is door de overheid bepaald.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: