Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Vergoeding bij een netwerkstoring

Wij doen erg ons best om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Toch gebeurt het soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen Telfort diensten kunt gebruiken. En op dat moment heb je volgens de wet recht op een vergoeding.

Uitleg over netwerkstoring

Een netwerkstoring is een storing in het netwerk waardoor diensten, zoals internet, telefonie of televisie, tijdelijk niet meer werken. Storingen bijvoorbeeld aan je modem, je smartphone of de bekabeling vallen niet onder netwerkstoringen.

Hoogte van de vergoeding

Je hebt recht op een vergoeding als de netwerkstoring langer dan 12 uur duurt. De vergoeding is wettelijk vastgesteld op 1/30 van de maandelijkse abonnementskosten per dag. Voor mobiel prepaid geldt een wettelijke vergoeding van € 0,50 per dag.

Vergoeding aanvragen

Je kunt een vergoeding aanvragen door te bellen naar onze klantenservice. Wij controleren bij elke aanvraag of er inderdaad een netwerkstoring langer dan 12 uur is geweest. Als alles klopt, maken we de vergoeding binnen een paar dagen aan je over (op het bij ons bekende rekeningnummer).

Veelgestelde vragen

  • Bij welke diensten heb ik recht op een vergoeding?
    • Internet, inclusief de extra snelheidspakketten.
    • Interactieve TV en Digitenne
    • Vaste telefonie, inclusief bellen onbeperkt bundels.
    • Mobiel abonnement
    • Mobiel prepaid

  • De storing is nog niet opgelost, kan ik alvast een vergoeding aanvragen?

    Je kunt pas een vergoeding aanvragen als de storing is opgelost.

    Bekijk de status van de storing

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: