Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Zender tijdelijk niet beschikbaar

Zie je deze tekst op je televisie: Zender tijdelijk niet beschikbaar? Meestal betekent dit dat het signaal niet sterk genoeg is. Volg onderstaande stappen om weer goed beeld te krijgen.
    1. Herstart je modem en de tv-ontvanger
      • Schakel de tv-ontvanger uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
      • Schakel je modem uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
      • Wacht 10 seconden en sluit de stekker van je modem weer stevig aan op het stopcontact.
      • Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op je modem.
      • Wacht 10 seconden en sluit de stekker van de tv-ontvanger weer stevig aan op het stopcontact. Het opstarten kan enkele minuten duren.

      Let op: als je een Zyxelmodem hebt, kan het na een reset maximaal een uur duren voordat je weer kan bellen.

      Controleer of de storing is verholpen.

      Is de storing niet verholpen? Ga dan verder met stap 2.

    1. Controleer je aansluiting
    2. Blijft de melding terugkomen, dan is het belangrijk om de bekabeling tussen de tv-ontvanger en het modem te controleren. Er kan bijvoorbeeld een kabel loszitten waardoor je de melding op het scherm krijgt.

      itv problemen oplossen

      • Rechtstreeks met een Ethernetkabel

      De tv-ontvanger moet juist op het modem (hier als voorbeeld de Experia Box modem) aangesloten zijn. Controleer aan beide kanten van de ethernetkabel of de kabel goed is aangesloten. Controleer ook meteen of de kabel onbeschadigd is.

      • Met een draadloze verbindingsset

      Controleer of alle 3 de lampjes op de draadloze verbindings adapters groen of wit branden/knipperen bij de 200 of 650. Bij de 1200 brandt het lampje op alle adapters wit. Pas als alle lampjes op die manier branden, weet je dat de draadloze verbindingsset:

      • Aan staat
      • Gekoppeld is met de andere adapter(s)
      • Is aangesloten op je tv-ontvanger of modem

      Controleer of de storing is verholpen.

      Is de storing niet verholpen? Ga dan verder met stap 3

    1. Controleer de zenders
    2. Controleer of je de melding krijgt bij het tv-kijken via de HD-zenders. Wijzig de beeldkwaliteit van de tv-ontvanger waar de melding voorkomt:

      • Druk op menu van de afstandbediening
      • Blader naar Instellingen en druk op OK
      • Blader naar Beeldscherm en kwaliteit instellingen en druk op OK
      • Selecteer bij Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger naar SD

      Controleer of de storing is verholpen.

      Is de storing niet verholpen? Kijk dan voor tips op het Forum.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: