Voor advies belt u: 0800 0201 057
Of laat hieronder uw gegevens achter, dan bellen wij u terug.

Bel mij terug


ISDN stopt


U staat er vast niet bij stil, maar u belt nog via ISDN. De techniek van de ISDN-lijn bestaat zo’n 30 jaar. En die is daardoor niet helemaal meer van deze tijd. Daarom is er vanaf 1 september 2019 in Nederland geen ISDN 1, ISDN 2 en PSTN Meervoudig meer.

Wat betekent dit voor u?

Dit betekent dat u met deze diensten niet meer kunt bellen of gebeld kunt worden en dat deze lijnen niet meer werken in combinatie met uw randapparatuur. Ook verliest u uw telefoonnummer(s) als u niet tijdig overstapt op een vervangende dienst. Onze specialist vertelt u in 2 minuten waar u aan moet denken en wat de mogelijkheden zijn.

Onze specialist legt het uit in 2 minuten.

Waar moet ik beginnen?

Waar moet u aan denken bij de overstap van ISDN naar een opvolger?

U bent tenslotte niet iedere dag bezig met het vervangen van uw vaste telefonie. Gelukkig maar. Daarom snappen we dat u niet precies weet waar u rekening mee moet houden. Daarom deze handige checklist, zodat u goed voorbereid van start gaat.

De checklist bekijken

Veelgestelde vragen

Waarom stopt ISDN?

Het ISDN-netwerk bestaat inmiddels zo’n 30 jaar. Het werd dus tijd voor een techniek die beter past bij de wensen en manier van werken van deze tijd.

Waarom is VoIP een geschikte opvolger van ISDN?

Met VoIP beschikt u over een telefooncentrale, maar dan via de cloud. U heeft dus nog steeds dezelfde mogelijkheden als met uw ISDN-lijn, en zelfs meer. U kunt bijvoorbeeld uw vaste en mobiele telefonie aan elkaar koppelen. Dan heeft u 1 telefoonnummer, ongeacht welk toestel u gebruikt. Of integreer uw CRM-systeem met uw telefonie-oplossing. Dan ziet u direct de gegevens van de klant op uw scherm. En met een handige app stelt u zelf de centrale in zoals u dat wilt. Gemak dient de mens!

Is bellen via de cloud wel veilig?

We werken steeds vaker in de cloud. Uw gegevens staan veilig opgeslagen in een datacenter. Check ook of uw provider over de juiste certificaten beschikt, met name om cyber security tegen te gaan. U kunt uiteraard ook zelf maatregelen nemen. Veiligheid valt of staat namelijk met hoe uw organisatie is ingericht. Heeft u een betrouwbare internetverbinding? Gebruikt u wachtwoorden die veilig genoeg zijn?

Tot slot is het goed te weten dat u met VoIP een bellimiet kunt instellen. Mocht u het slachtoffer worden van een hack, dan kan er nooit voor meer dan de ingestelde limiet worden gebeld. Toch een geruststellende gedachte.

Ben ik wel bereikbaar als internet of de stroom uitvalt?

Mocht de stroom bij het datacenter uitvallen, dan zal daar automatisch op de backup voorzieningen worden overgegaan. U kunt zelf in uw telefooncentrale instellen dat bij het uitvallen van internet of stroom er automatisch naar een mobiel nummer wordt doorgeschakeld. Zo blijft u in ieder geval bereikbaar op uw normale telefoonnummer, uw klanten merken er dus niets van.

Online bestellen

Online bestellen

Stel uw Zakelijk VoIP oplossing eenvoudig samen en bestel online.

Naar de shop


Maak een afspraak

Persoonlijk advies

Laat uw gegevens achter voor een vrijblijvend adviesgesprek met één van onze lokale adviseurs.

Maak een afspraak


Zakelijke Partners

Onze partners vormen een landelijk netwerk van professionele telecom- en IT-specialisten. Vind een partner bij u in de buurt.

Zakelijke Partners