Overstappen

Hoe werkt het overstappen?

Bent u van plan om over te stappen naar internet of bellen van Telfort Zakelijk? Volg dan de onderstaande stappen.

Let op: als uw huidige contract niet binnen drie maanden afloopt, dan kunt u wel overstappen maar dient u rekening te houden met eventuele kosten.
Controleer uw huidige contract

Huidig contract

Sla uw contract erop na of vraag uw contract- en opzegtermijn op bij uw huidige aanbieder. Controleer ook of uw contract na einde contractdatum stilzwijgend wordt verlengd. Daarmee voorkomt u dubbele kosten en zit u niet of voor een minimale periode zonder internet, telefoon en/of tv tijdens de overstap.

Let op! De voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of tv) en / of per aanbieder verschillen.

U heeft ook de mogelijkheid ons te machtigen om namens u de gegevens van uw huidige abonnement op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u onderaan deze pagina.

Heeft u nog een lopend contract bij een andere aanbieder?

Houd er rekening mee dat uw huidige aanbieder mogelijk een afkoopsom in rekening brengt wanneer u uw abonnement voor einde contractdatum beëindigt. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.

Informatie over opzeggen

Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u /opzeggen. Bijvoorbeeld: www.aanbieder.nl/opzeggen

Bestel uw abonnement

Bestel de gewenste dienst(en)

Vraag uw nieuwe abonnement op tijd aan. Houdt rekening met een opzegtermijn van uw huidige aanbieder.

Heeft u internet via een DSL aansluiting en houdt u een DSL aansluiting? Of heeft u internet via een Glasvezel aansluiting en houdt u een Glasvezel aansluiting?

De einddatum van uw oude contract is tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u mogelijk geen dubbele kosten en kunt u, op een korte onderbreking na, gewoon blijven internetten, bellen en/of tv kijken. De dienstonderbreking is zo kort mogelijk en duurt maximaal 1 dag, hou hier op de leverdatum rekening mee. Let er wel op dat u uw gewenste dienst tijdig bestelt. Uw nieuwe aanbieder heeft over het algemeen een aantal weken nodig heeft om de dienst te leveren.

Heeft u internet via een Kabel, Glasvezel of DSL aansluiting en stapt u over naar een ander type aansluiting?

Wij adviseren u uw nieuwe abonnement minimaal twee weken vóór de einddatum van uw oude abonnement in te laten gaan. U heeft dan een korte periode van overlap zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let er wel op dat u uw gewenste dienst tijdig bestelt. Bij een eventuele herplanning van de leverdatum van de nieuwe dienst, dient u indien nodig zelf de opzegdatum van de oude dienst te laten aanpassen.

Wilt u overstappen met Telefonie zonder internet?

Wanneer u uw telefoonnummers wilt meenemen, dan regelt uw nieuwe aanbieder dat voor u. Geef bij uw bestelling aan welke telefoonnummers u wilt behouden. U kunt uw huidige telefoonnummers telefonisch of schriftelijk opvragen bij uw huidige aanbieder.Heeft u aanbiedergebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld jan@telecomaanbieder.nl), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder.

Wij bevestigen uw bestelling

Schriftelijke bevestiging

Binnen één week krijgt u een schriftelijke bevestiging van uw bestelling. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen. In deze bevestiging staat ook de verwachte datum waarop uw abonnement geleverd zal worden. Per deze datum kunt u uw huidige abonnement dus opzeggen. Houdt daarbij wel rekening met uw contract- en opzegtermijn.

Opzeggen

Zeg uw oude abonnement(en) op

In de bevestigingsbrief van uw nieuwe abonnement staat vanaf welke datum u uw nieuwe dienst kunt installeren. Per die datum kunt u uw oude abonnement(en) opzeggen.

Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het websiteadres typt u /opzeggen. Bijvoorbeeld: www.aanbieder.nl/opzeggen.

Telefoon

Heeft u bij uw nieuwe aanbieder aangegeven dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden?

Uw nieuwe aanbieder zegt in dat geval uw huidige telefoonaansluiting op.

Wilt u een nieuw telefoonnummer?

Zeg dan zelf uw huidige telefonieaansluiting op.


DSL- of glasvezel aansluiting

Heeft u internet via een DSL aansluiting en houdt u een DSL aansluiting? Of heeft u internet via een Glasvezel aansluiting en houdt u een Glasvezel aansluiting?

De einddatum van uw oude contract is tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Deze datum kunt u terugvinden in de schriftelijke bevestiging die u ontvangen heeft.

Heeft u internet via een Kabel, Glasvezel of DSL aansluiting en stapt u over naar een ander type aansluiting?

Wij adviseren u uw huidige abonnement minimaal twee weken ná de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement op te zeggen. Deze datum kunt u terugvinden in de schriftelijke bevestiging die u ontvangen heeft. U heeft dan een korte periode van overlap zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Hou er rekening mee dat u voor deze periode zowel van uw huidige als van uw nieuwe aanbieder facturen ontvangt. Bij een eventuele herplanning van de leverdatum van de nieuwe dienst, dient u indien nodig zelf de opzegdatum van de oude dienst te laten aanpassen.

Na opzegging ontvangt u daarvan een schriftelijke bevesting van uw huidige aanbieder. In deze schriftelijke bevestiging staat welke diensten per welke datum zijn opgezegd. Ook staat hierin op welke wijze eventueel apparatuur (bijvoorbeeld een modem of decoder) kan worden geretourneerd.

Wij leveren het nieuwe abonnement

Levering nieuwe dienst(en)

Op de afgesproken datum die ook in de bevestigingsbrief staat, leveren wij u de nieuwe dienst.

Na beëindiging van uw oude dienst ontvangt u mogelijk een slotnota.
Machtigingsformulier overstapgegevens Telfort Zakelijkdocx (36,2 kB)

Meer informatie over overstappen



Bel de klantenservice

Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op.

Bel ons

E-mail ons

Toch liever contact per e-mail? Binnen twee werkdagen wordt uw e-mail beantwoord.

E-mail ons

Veelgestelde vragen

Hoe behoud ik mijn telefoonnummers?

Vaste Telefonie

Uw nieuwe aanbieder zorgt ervoor dat u uw telefoonnummers behoudt en dat u op betreffende nummers bereikbaar blijft. Geef daarom bij uw nieuwe aanbieder duidelijk aan welke nummers u wilt behouden.U kunt uw huidige telefoonnummers opvragen bij uw huidige aanbieder. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u uw telefoonnummers op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.

Kan ik mijn huidige apparatuur blijven gebruiken?

Sommige analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze apparaten mogelijk niet meer. Bespreek de mogelijkheden met uw nieuwe aanbieder.

Kan ik mijn PIN- en Alarmvoorzieningen blijven gebruiken?

Vaste telefonie

Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze diensten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met uw PIN- en/of Alarmleverancier.

Internet

Bespreek uw overstap altijd met uw PIN- en/of Alarmleverancier, zodat u zeker weet dat u deze voorzieningen kunt blijven gebruiken.

Behoud ik mijn vaste IP-adressen?

IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar uw nieuwe aanbieder. U kunt bij uw nieuwe aanbieder nieuwe vaste IP-adressen aanvragen. Bespreek met uw nieuwe aanbieder op welke wijze uw randapparatuur opnieuw moet worden ingesteld.

Kan ik na de overstap gebruik blijven maken van mijn e-mailadressen?

Niet-aanbieder gebonden e-mailadressen kunt u na de overstap gewoon blijven gebruiken. Heeft u aanbieder gebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld jan@telecomaanbieder.nl), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder. In dat geval worden uw e-mailadressen en bijbehorende e-mailboxen tot minimaal één maand na de beëindiging van uw contract in stand gehouden, zodat u gelegenheid heeft uw e-mail te migreren (behoudens actiepunt 20150630-06). U kunt bij uw nieuwe aanbieder nieuwe e-mailadressen aanvragen.

Kan ik mijn huidige spraakdienst blijven gebruiken?

Indien internet- en spraakdiensten in uw huidige contract gebundeld zijn, komt bij het opzeggen van uw internetverbinding mogelijk ook de spraakdienst te vervallen. Bespreek uw overstap en uw wens een spraakdienst te behouden met uw nieuwe aanbieder.

Welke diensten komen bij de overstap te vervallen?

Opzegging van een bundel ( groepering van diensten binnen één contract)

Neemt u meer diensten zoals internet, bellen en tv af bij één aanbieder, dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van een contract voor een bundel, komen alle diensten die onderdeel uitmaken van de bundel te vervallen.U kunt bij uw huidige aanbieder opvragen welke bundels u afneemt. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u contractgegevens op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.

Kan ik mijn huidige clouddiensten blijven gebruiken?

Indien clouddiensten (zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 365) onderdeel uitmaken van een bundel die wordt opgezegd, komt mogelijk ook de clouddienst te vervallen. Bestel een overeenkomstige clouddienst voor gebruik na de overstap en bespreek de migratiemogelijkheden met uw nieuwe aanbieder.