Bent u van plan om over te stappen naar internet of bellen van Telfort Zakelijk? Volg dan de onderstaande stappen.
Sla uw contract erop na of vraag uw contract- en opzegtermijn op bij uw huidige aanbieder. Controleer ook of uw contract na einde contractdatum stilzwijgend wordt verlengd. Daarmee voorkomt u dubbele kosten en zit u niet of voor een minimale periode zonder internet, telefoon en/of tv tijdens de overstap.
U heeft ook de mogelijkheid ons te machtigen om namens u de gegevens van uw huidige abonnement op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u onderaan deze pagina.
Houd er rekening mee dat uw huidige aanbieder mogelijk een afkoopsom in rekening brengt wanneer u uw abonnement voor einde contractdatum beëindigt. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.
Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u /opzeggen. Bijvoorbeeld: www.aanbieder.nl/opzeggen
Vraag uw nieuwe abonnement op tijd aan. Houdt rekening met een opzegtermijn van uw huidige aanbieder.
De einddatum van uw oude contract is tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u mogelijk geen dubbele kosten en kunt u, op een korte onderbreking na, gewoon blijven internetten, bellen en/of tv kijken. De dienstonderbreking is zo kort mogelijk en duurt maximaal 1 dag, hou hier op de leverdatum rekening mee. Let er wel op dat u uw gewenste dienst tijdig bestelt. Uw nieuwe aanbieder heeft over het algemeen een aantal weken nodig heeft om de dienst te leveren.
Wij adviseren u uw nieuwe abonnement minimaal twee weken vóór de einddatum van uw oude abonnement in te laten gaan. U heeft dan een korte periode van overlap zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let er wel op dat u uw gewenste dienst tijdig bestelt. Bij een eventuele herplanning van de leverdatum van de nieuwe dienst, dient u indien nodig zelf de opzegdatum van de oude dienst te laten aanpassen.
Wanneer u uw telefoonnummers wilt meenemen, dan regelt uw nieuwe aanbieder dat voor u. Geef bij uw bestelling aan welke telefoonnummers u wilt behouden. U kunt uw huidige telefoonnummers telefonisch of schriftelijk opvragen bij uw huidige aanbieder.Heeft u aanbiedergebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld jan@telecomaanbieder.nl), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder.
Binnen één week krijgt u een schriftelijke bevestiging van uw bestelling. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen. In deze bevestiging staat ook de verwachte datum waarop uw abonnement geleverd zal worden. Per deze datum kunt u uw huidige abonnement dus opzeggen. Houdt daarbij wel rekening met uw contract- en opzegtermijn.
In de bevestigingsbrief van uw nieuwe abonnement staat vanaf welke datum u uw nieuwe dienst kunt installeren. Per die datum kunt u uw oude abonnement(en) opzeggen.
Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het websiteadres typt u /opzeggen. Bijvoorbeeld: www.aanbieder.nl/opzeggen.
Uw nieuwe aanbieder zegt in dat geval uw huidige telefoonaansluiting op.
Zeg dan zelf uw huidige telefonieaansluiting op.
De einddatum van uw oude contract is tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Deze datum kunt u terugvinden in de schriftelijke bevestiging die u ontvangen heeft.
Wij adviseren u uw huidige abonnement minimaal twee weken ná de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement op te zeggen. Deze datum kunt u terugvinden in de schriftelijke bevestiging die u ontvangen heeft. U heeft dan een korte periode van overlap zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Hou er rekening mee dat u voor deze periode zowel van uw huidige als van uw nieuwe aanbieder facturen ontvangt. Bij een eventuele herplanning van de leverdatum van de nieuwe dienst, dient u indien nodig zelf de opzegdatum van de oude dienst te laten aanpassen.
Na opzegging ontvangt u daarvan een schriftelijke bevesting van uw huidige aanbieder. In deze schriftelijke bevestiging staat welke diensten per welke datum zijn opgezegd. Ook staat hierin op welke wijze eventueel apparatuur (bijvoorbeeld een modem of decoder) kan worden geretourneerd.
Op de afgesproken datum die ook in de bevestigingsbrief staat, leveren wij u de nieuwe dienst.
Meer informatie over overstappen
Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op.
Toch liever contact per e-mail? Binnen twee werkdagen wordt uw e-mail beantwoord.
Uw nieuwe aanbieder zorgt ervoor dat u uw telefoonnummers behoudt en dat u op betreffende nummers bereikbaar blijft. Geef daarom bij uw nieuwe aanbieder duidelijk aan welke nummers u wilt behouden.U kunt uw huidige telefoonnummers opvragen bij uw huidige aanbieder. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u uw telefoonnummers op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.
Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze diensten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met uw PIN- en/of Alarmleverancier.
Bespreek uw overstap altijd met uw PIN- en/of Alarmleverancier, zodat u zeker weet dat u deze voorzieningen kunt blijven gebruiken.
Neemt u meer diensten zoals internet, bellen en tv af bij één aanbieder, dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van een contract voor een bundel, komen alle diensten die onderdeel uitmaken van de bundel te vervallen.U kunt bij uw huidige aanbieder opvragen welke bundels u afneemt. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u contractgegevens op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.