Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Leasetoestel kwijt of gestolen - MKB

    Vervelend dat uw leasetoestel verloren of gestolen is. We helpen u graag om snel weer gebruik te kunnen maken van uw mobiele nummer.

    Let op! Sinds 1 september 2015 is het niet meer mogelijk om Toestelservice te bestellen bij Telfort Zakelijk.
    Let op! Dit antwoord geldt alléén voor ToestelLease abonnementen van Telfort Zakelijk met Toestelservice (ZZP ToestelLease abonnementen met toestel, gestart in de periode op of na 16 april 2012 tot 05 Mei 2014).

    Heeft u geen ToestelLease abonnement? kijk dan op onderstaande link. Verlies of diefstal voor abonnementen zonder Telfort Zakelijk ToestelLease.


    Is uw toestel verloren of gestolen? Lees hier wat u moet doen en hoe wij uw claim afhandelen. Of lees meer over de kosten en de voorwaarden van de Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal.

    Blokkeer uw toestel

    Blokkeer direct uw toestel. Zo voorkomt u hoge kosten en misbruik van uw simkaart.

    Wanneer u gebruik maakt van de Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal (Leasetoestel) of Toestelservice Schade, Verlies & Diefstal (Toestelbundel), dan krijgt u mogelijk een vergoeding voor kosten die zijn gemaakt met uw toestel na verlies of diefstal.

    Doe aangifte

    Meld verlies bij de gemeente en diefstal bij de politie. U heeft het bewijs van aangifte nodig om diefstal te kunnen claimen bij Telfort (als u een Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal (Leasetoestel) of Toestelservice Schade, Verlies & Diefstal (Toestelbundel) hebt).

    • Doe bij de politie aangifte van diefstal van uw toestel. De politie zal mogelijk vragen om het IMEI-nummer van uw toestel.
      Is uw toestel gestolen in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie in het buitenland.
    • Meld verlies van uw toestel via de website Verloren of Gevonden of bij het gemeentehuis.

    IMEI-nummer opzoeken

    • Zoek het IMEI-nummer op in Zakelijk Beheer (Telecombeheerder).
    • Kijk op de verpakking van uw toestel.
    • Of neem contact op met de klantenservice.
    Vervangend toestel

    Kies de situatie die voor u van toepassing is:

    Ik heb een Leasetoestel

    U heeft een abonnement met Toestellease zonder Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal.


    Neem binnen 24 uur contact op met de klantenservice van Telfort via 0900-9596 (€ 0,50 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten). De klantenservice maakt een afspraak met u voor de bezorging van een tijdelijk leentoestel.


    Telfort streeft ernaar om u binnen 24 uur een eenvoudig vervangend toestel te bezorgen (dit kan langer duren als u op een (Wadden)eiland gevestigd bent). U kunt zelf kiezen waar wij het toestel afleveren.

    Kosten

    Telfort brengt een afkoopsom in rekening voor het verloren of gestolen leasetoestel. Uw maandelijkse abonnementskosten voor het leasetoestel wijzigen niet.

    Ik heb een Leasetoestel met Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal

    U heeft een abonnement met Toestellease en de Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal.Neem binnen 24 uur contact op met de klantenservice van Telfort Zakelijk via 0800-2288027 (tijdens kantooruren) of via 0900-9596 (€ 0,50 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten). De klantenservice maakt een afspraak met u voor de bezorging van een eenvoudig vervangend toestel.


    Telfort Zakelijk streeft ernaar om u binnen 24 uur een eenvoudig vervangend toestel te bezorgen (dit kan langer duren als u op een (Wadden)eiland gevestigd bent). U kunt zelf kiezen waar wij het toestel afleveren.

    Claim indienen

    Vul het formulier Verlies/diefstal mobiele telefoon (PDF download, 118 KB, opent in een nieuw venster) in en stuur dit samen met een kopie proces-verbaal of bewijs van vermissing op naar Telfort (Zakelijk).

    E-mailadres

    verliesdiefstal@telfort.nl

    Postadres

    Klantenservice Telfort
    Postbus 13500
    9700 EG Groningen

    Telfort verwerkt uw claim

    Telfort Zakelijk informeert u binnen 14 werkdagen per brief over de goedkeuring of afwijzing van uw claim.

    Claim wordt goedgekeurd

    We sturen een waardebon naar u op. U kunt deze waardebon in een Telfort winkel inwisselen voor een nieuw toestel dat gelijkwaardig is aan uw oude toestel. U kunt het eenvoudig vervangend toestel inleveren in de winkel.

    Claim wordt afgekeurd

    U mag het vervangende toestel houden.

    Kosten

    Telfort Zakelijk brengt het eigen risico in rekening op een volgende factuur. Uw maandelijkse abonnementskosten voor het leasetoestel wijzigen niet.