Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Mobiel internet in het buitenland - MKB

Wilt u in het buitenland voordelig mobiel internetten? Lees hier hoe mobiel internet in het buitenland werkt. Bellen, sms'en en internetten gaat vanuit uw Nederlandse bundel. Verbruik wordt op dezelfde wijze in rekening gebracht als in Nederland, rekening houdend met een Fair Use Policy. Voor alle details controleer de voorwaarden.

Goed nieuws! Vanaf 15 juni kunt u in de EU bellen, sms'en en internetten vanuit uw Nederlandse bundel. Kijk voor meer informatie op telfort.nl/zakelijk/buitenland.

Tip: Op veel plekken kunt u ook gratis internetten via WiFi. Bijvoorbeeld in hotels, treinen en op luchthavens. Houd wel rekening met de veiligheid van uw internetverbinding.

Let op! Internetten via een openbare WiFi-verbinding is niet altijd veilig. Hackers kunnen mogelijk uw surfgedrag en wachtwoorden bemachtigen. Wees voorzichtig, en gebruik een openbare WiFi-verbinding niet voor financiële zaken zoals internetbankieren.

Hoe werkt mobiel internet in het buitenland?

Zet dataroaming aan in uw toestel

In het buitenland maakt u gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt roaming genoemd. U kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat in uw toestel. Zet daarom dataroaming of gegevensroaming aan in uw toestel. Kijk hiervoor in uw toestel bij Instellingen, of bekijk onderstaande instructies voor Android en iPhone.

Android

  1. Ga naar: Instellingen
  2. Ga naar: Meer netwerken
  3. Ga naar: Mobiele netwerken
  4. Zet het vinkje bij Roaming aan

Zet dataroaming aan in uw Android smartphone

iPhone

  1. Ga naar: Instellingen
  2. Ga naar: Mobiel netwerk
  3. Zet dataroaming aan, de schuifknop bij dataroaming wordt nu groen in plaats van grijs.

Zet dataroaming aan in uw iPhone

Selecteer een buitenlands netwerk

Stel uw toestel in op automatisch netwerk selecteren. U toestel selecteert dan automatisch het beste buitenlandse netwerk. Werkt dit niet? U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren. Bekijk in de Toestelhulp hoe u deze instellingen kunt wijzigen:

  1. Open de Toestelhulp.
  2. Selecteer uw toestel.
  3. Klik op Buitenland.
  4. Klik op Bellen, sms en internet.
  5. Volg de instructies.
Zet uw toestel uit en aan
Zet uw toestel uit en aan. U kunt nu gebruikmaken van mobiel internet.Werkt mobiel internet in het buitenland nog niet? Ga voor meer tips naar Mobiel internet in het buitenland werkt niet.

Mobiel internet in het buitenland via een lokale provider

In het buitenland kunt u gebruikmaken van alternatieve aanbieders voor mobiel internet. Als u gebruikmaakt van een alternatieve aanbieder, gelden hiervoor de voorwaarden van die aanbieder. In de EU en Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein maakt u gebruikt van uw internetbundel zonder extra kosten omdat u in het buitenland bent. Daarbuiten betaalt u extra kosten per Mb. Voor alle tarieven zie telfort.nl/zakelijk/tarieven.

Hoe kan ik gebruikmaken van mobiel internet via een lokale aanbieder?

  1. Ga naar de Toestelhulp.
  2. Selecteer uw toestel.
  3. Klik op Internet.
  4. Klik op Handmatig instellen. In deze instructie wordt uitgelegd hoe u de APN kunt wijzigen.
  5. Selecteer de APN met de naam EUINTERNET.Heeft uw toestel deze APN niet? Dan kunt u met uw toestel geen gebruik maken van een alternatieve provider.
  6. U ziet nu of er lokale providers zijn waar u gebruik van kunt maken. Selecteer het netwerk van de lokale aanbieder waar u gebruik van wil maken.

Bent u weer terug in Nederland? Pas dan de APN-instellingen weer aan. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer uw toestel en volg de instructies voor het aanpassen van de APN.

Let op! Bij iPhone-updates worden de APN-instellingen automatisch teruggezet naar de standaardinstellingen. Wilt u gebruikmaken van een alternatieve provider, zet dan de APN EUINTERNET weer aan na een iPhone-update.