Kunt u niet internetten in het buitenland? Volg onderstaande stappen om uw probleem op te lossen.
Zoek handmatig naar een buitenlands netwerk dat goede dekking biedt:
In het buitenland maaky u gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt roaming genoemd. U kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat in uw toestel. Zet daarom dataroaming of gegevensroaming aan in uw toestel. Kijk hiervoor in uw toestel bij Instellingen, of bekijk onderstaande instructies voor Android en iPhone.
Heeft u een iPhone met iOS8? Zet dan binnen EU-landen de optie EU Internet uit in uw toestel. Onze EU-internetbundel werkt alleen als EU Internet uitstaat. U kunt de optie ‘EU internet' vinden via Instellingen > Mobiele data. U hoeft de optie EU Internet niet uit te zetten als u in Nederland bent.
Krijgt u nog steeds geen verbinding met internet in het buitenland? Pas dan de APN-instellingen aan in uw iPhone. Dit doet u in het menu Instellingen > Algemeen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk. Verander de instellingen naar:
In het buitenland geldt een verbruikslimiet voor mobiel internet van 60,50 (inclusief btw). De verbruikslimiet staat standaard aan. We sturen een sms zodra u 80% van uw limiet hebt bereikt, en zodra u 100% van uw limiet hebt bereikt.
Wilt u de limiet uitzetten? Sms UIT of DOORGAAN naar 1277, of ga naar Zakelijk Beheer.
Lees meer over de verbruikslimiet voor mobiel internet in het buitenland.
Zet een buitenlandbundel aan. Met een buitenlandbundel kunt u goedkoop internetten in het buitenland. Bij Telfort prepaid heeft u een buitenlandbundel nodig om te kunnen internetten in het buitenland.
Heeft u nog steeds problemen met mobiel internet in het buitenland? Kijk voor tips op het Forum, of neem contact op met de klantenservice.
Vanuit het buitenland kunt u ons bereiken op +31 88 7650 200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.