NFC staat voor Near Field Communication. Het is een techniek die werkt in combinatie met een NFC simkaart.
De NFC simkaart is een speciale simkaart die deze NFC-techniek mogelijk maakt. De NFC simkaart kan draadloos en veilig gegevens versturen binnen een afstand van 10 centimeter. Hiervoor gebruikt u geen extra data of batterij. Met een NFC simkaart kunt u gebruik maken van nieuwe diensten, bijvoorbeeld contactloos betalen met uw mobiel of inchecken in het openbaar vervoer met uw mobiel.
Het is al mogelijk om eenvoudig in- en uit te checken in het openbaar vervoer met uw smartphone. U heeft daarbij ook real-time zicht op uw huidige saldo met uw smartphone.
Het is al mogelijk om contactloos te betalen met de Rabo Wallet, de digitale portemonnee van de Rabobank. Dit kan al bij ongeveer 50% van de betaalterminals in Nederland.
Entreebewijs bij de hand
Koop een toegangsbewijs met uw mobiel en scan deze eenvoudig met de NFC simkaart bij aankomst. Zo staat u niet langer in de rij.
Loyaliteitspas
Weg met plastic pasjes. Vervang uw plastic loyaliteits-, klanten- of bonuspasjes met de mogelijkheden van de NFC simkaart.
Identiteitsbewijs
Uw identiteitskaart of paspoort altijd bij de hand. De NFC simkaart kan in de toekomst uw identiteitskaart en paspoort vervangen.
Toegangspas bedrijf
Toegang tot het gebouw van uw werkgever met een zakelijke mobiel en de NFC simkaart.
Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort
De NFC simkaart is geschikt voor alle mobiele abonnementen van Telfort Zakelijk.
De meeste nieuwe smartphones hebben de NFC-chip al. Of op uw smartphone NFC mogelijk is en of deze aan staat kunt u op uw smartphone opzoeken. Per besturingssysteem is verschillend hoe u dat doet:
Voor NFC-diensten moet u een app downloaden. Kijk op de website van de NFC-dienst, Rabo Wallet of OV Chip mobiel, voor meer informatie.
Om gebruik te maken van NFC op uw simkaart van Telfort Zakelijk moet u de NFC Manager app downloaden. Deze app zorgt voor een veilige verbinding met de NFC simkaart.
Ja, de NFC simkaart werkt ook in het buitenland.
Houd er wel rekening mee dat voor het updaten of installeren van de app van een aanbieder een internetverbinding nodig is. Afhankelijk van de aanbieder van de contactloze dienst via NFC kan het zijn dat gebruik in het buitenland niet is toegestaan.
Bij verlies- of diefstal blokkeer direct uw simkaart. Hiermee voorkomt u misbruik. Uw simkaart blokkeer u via Mijn Telfort, Zakelijk Beheer of via de klantenservice op 0800-2288027. U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week uw simkaart blokkeren via het keuzemenu van 0900-9596. Vanuit het buitenland kunt u ons bereiken op +31887650200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.
Neem ook direct contact op met de aanbieder(s) van al uw contactloze diensten om deze te blokkeren ter voorkoming van misbruik. Telfort Zakelijk kan dit niet voor u doen.
Ook als u de NFC simkaart hebt geblokkeerd blijft NFC gewoon werken. Het is dus belangrijk dat u elke contactloze dienst blokkeert.