Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

NFC simkaart bestellen en gebruiken - MKB


Wat is NFC?

Contactloos gemak

NFC staat voor Near Field Communication. Het is een techniek die werkt in combinatie met een NFC simkaart.

De NFC simkaart is een speciale simkaart die deze NFC-techniek mogelijk maakt. De NFC simkaart kan draadloos en veilig gegevens versturen binnen een afstand van 10 centimeter. Hiervoor gebruikt u geen extra data of batterij. Met een NFC simkaart kunt u gebruik maken van nieuwe diensten, bijvoorbeeld contactloos betalen met uw mobiel of inchecken in het openbaar vervoer met uw mobiel.





Wat zijn de mogelijkheden met een NFC simkaart?

Nieuwe diensten die voor Telfort Zakelijk klanten met een mobiel abonnement nu al mogelijk zijn.

Inchecken in het OV

Het is al mogelijk om eenvoudig in- en uit te checken in het openbaar vervoer met uw smartphone. U heeft daarbij ook real-time zicht op uw huidige saldo met uw smartphone.

Meer over mobiel inchecken in het OV

Contactloos betalen

Het is al mogelijk om contactloos te betalen met de Rabo Wallet, de digitale portemonnee van de Rabobank. Dit kan al bij ongeveer 50% van de betaalterminals in Nederland.

Meer over Rabo Wallet

Download Rabo Wallet voor Android


Nieuwe diensten waar u in de toekomst gebruik van kunt maken met een NFC simkaart.

Entreebewijs bij de hand

Koop een toegangsbewijs met uw mobiel en scan deze eenvoudig met de NFC simkaart bij aankomst. Zo staat u niet langer in de rij.

Loyaliteitspas

Weg met plastic pasjes. Vervang uw plastic loyaliteits-, klanten- of bonuspasjes met de mogelijkheden van de NFC simkaart.

Identiteitsbewijs

Uw identiteitskaart of paspoort altijd bij de hand. De NFC simkaart kan in de toekomst uw identiteitskaart en paspoort vervangen.

Toegangspas bedrijf

Toegang tot het gebouw van uw werkgever met een zakelijke mobiel en de NFC simkaart.



Wat heb ik nodig om gebruik te maken van NFC-diensten met een simkaart van Telfort Zakelijk?

Een NFC simkaart

  • Weet u niet zeker of uw simkaart geschikt is voor NFC? Kijk dan op uw simkaart. Een NFC simkaart is eenvoudig te herkennen aan het NFC symbool op de kaart (zie de afbeeldingen hieronder).
  • Is uw simkaart niet geschikt voor NFC? Bestel een nieuwe simkaart via Zakelijk Beheer. Een nieuwe simkaart is altijd geschikt voor NFC en is gratis wanneer u een abonnement van Telfort Zakelijk hebt.



Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort






NFC

NFC

Een abonnement van Telfort Zakelijk

De NFC simkaart is geschikt voor alle mobiele abonnementen van Telfort Zakelijk.

Een smartphone met NFC-chip

De meeste nieuwe smartphones hebben de NFC-chip al. Of op uw smartphone NFC mogelijk is en of deze aan staat kunt u op uw smartphone opzoeken. Per besturingssysteem is verschillend hoe u dat doet:

  • Voor Android gaat u naar: Startscherm > Instellingen > NFC > schuifje inschakelen > Android Beam inschakelen.
  • Voor Windows gaat u naar: Lijst met Apps > Instellingen > NFC > schuifje inschakelen.
  • Voor iOS hebben alleen de iPhone 6 en 6 Plus NFC. Die kunt u helaas alleen gebruiken in combinatie met Apple Pay.

Let op! De aanbieder van de NFC-dienst kan extra eisen stellen aan het besturingssysteem. Voorbeeld: Bij OV Chip Mobiel en Rabo Wallet is alleen mogelijk bij Android met versie 4.4 of hoger. Kijk op de website van de NFC-dienst, Rabo Wallet of OV Chip mobiel, voor meer informatie.

De app van de NFC dienst

Voor NFC-diensten moet u een app downloaden. Kijk op de website van de NFC-dienst, Rabo Wallet of OV Chip mobiel, voor meer informatie.

De NFC-manager app

Om gebruik te maken van NFC op uw simkaart van Telfort Zakelijk moet u de NFC Manager app downloaden. Deze app zorgt voor een veilige verbinding met de NFC simkaart.

Download de NFC Manager voor Android



Veelgestelde vragen

Werkt de NFC simkaart in het buitenland?

Ja, de NFC simkaart werkt ook in het buitenland.

Houd er wel rekening mee dat voor het updaten of installeren van de app van een aanbieder een internetverbinding nodig is. Afhankelijk van de aanbieder van de contactloze dienst via NFC kan het zijn dat gebruik in het buitenland niet is toegestaan.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal?

Bij verlies- of diefstal blokkeer direct uw simkaart. Hiermee voorkomt u misbruik. Uw simkaart blokkeer u via Mijn Telfort, Zakelijk Beheer of via de klantenservice op 0800-2288027. U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week uw simkaart blokkeren via het keuzemenu van 0900-9596. Vanuit het buitenland kunt u ons bereiken op +31887650200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.

Neem ook direct contact op met de aanbieder(s) van al uw contactloze diensten om deze te blokkeren ter voorkoming van misbruik. Telfort Zakelijk kan dit niet voor u doen.

Belangrijk om te weten

Ook als u de NFC simkaart hebt geblokkeerd blijft NFC gewoon werken. Het is dus belangrijk dat u elke contactloze dienst blokkeert.