Nummerherkenning is de algemene benaming voor het weergeven van telefoonnummers bij inkomende gesprekken (nummerweergave) en uitgaande gesprekken (nummerdoorgave).
Als u gebeld wordt, ziet u het nummer van de persoon die u belt. Nummerweergave staat standaard aan.
Als het telefoonnummer van degene die u belt niet wordt weergegeven in het beeldscherm, dan kan het volgende aan de hand zijn:
Bent u niet in het buitenland en heeft degene die u belt nummerherkenning aanstaan? Neem dan contact op met onze klantenservice. Mogelijk staat nummerweergave uitgeschakeld op het netwerk.
Als u iemand belt, kan die persoon uw nummer zien. Nummerherkenning staat standaard aan. U kunt nummerherkenning aan- en uitzetten in Zakelijk Beheer of via het menu van uw telefoon. Bij sms-berichten kan nummerherkenning niet aan- of uitgezet worden, uw nummer wordt altijd meegezonden.
Wij adviseren u nummerherkenning aan te zetten. Sommige diensten werken klantvriendelijker. Voorbeeld: als u belt naar de klantenservice van Telfort, wordt uw nummer automatisch herkend als nummerherkenning aanstaat.
Als nummerdoorgave aanstaat kunt u ervoor kiezen om eenmalig uw telefoonnummer niet mee te zenden. U toetst dan #31# voor het telefoonnummer van degene die u wil bereiken
Als nummerherkenning is uitgeschakeld kunt u ervoor kiezen om éénmalig uw telefoonnummer wel mee te zenden. U toetst dan: *31# voor het telefoonnummer van degene die u wil bereiken.
Wordt uw nummer doorgegeven, terwijl u nummerdoorgave heeft uitgezet? Dan kan het volgende aan de hand zijn:
Op de meeste telefoons kunt u de status van de nummerherkenning ook oproepen via het menu van het toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de telefoon.