Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Problemen met bellen en gebeld worden - MKB

Zet uw toestel uit en aan
  1. Zet uw toestel uit.
  2. Verwijder de batterij.
  3. Plaats de batterij terug in uw toestel.
  4. Zet uw toestel aan.
Selecteer het KPN-netwerk
Ga in uw toestel naar de instellingen en selecteer handmatig het KPN-netwerk. Ga voor uitleg naar de toestelhulp.
Controleer of er een storing is
Mogelijk is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog eens, of kijk of er een storing bekend is.
Controleer of u voldoende bereik

Bekijk de dekkingskaart om te controleren of u voldoende bereik hebt. Soms helpt het om een plek op te zoeken waar u beter bereik heeft. Voorbeeld: soms is buiten beter bereik dan binnen.

Verwijder blokkades

Mogelijk is uw telefoon geblokkeerd. Controleer in Zakelijk Beheer of uw telefoon geblokkeerd is. Verwijder de blokkade via Mijn Telfort of in uw toestel. Kijk in de handleiding van uw toestel als u niet weet hoe dit moet.

Verwijder doorschakelingen
Kunt u wel bellen, maar niet gebeld worden? Mogelijk worden alle gesprekken doorgeschakeld. Bel ##002# om alle doorschakelingen op te heffen.
Zet uw toestel terug naar de fabrieksinstellingen

Zet uw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Kijk voor instructies in de handleiding van uw toestel of in de toestelhulp.

Opgeslagen gegevens gaan verloren als u het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Maak daarom eerst een kopie van uw gegevens, bijvoorbeeld door uw telefoon met uw pc of laptop te verbinden.

Controleer of uw simkaart defect is
Is uw simkaart defect? Plaats de simkaart in een ander toestel. Werkt de simkaart niet in een ander toestel? Dan is de simkaart waarschijnlijk defect. 
Controleer of uw toestel defect is

Is uw toestel defect? Plaats uw simkaart in een ander toestel. Werkt de simkaart wel in een ander toestel? Dan is uw toestel waarschijnlijk defect. Heeft u nog garantie op uw toestel? Bied uw toestel dan aan voor reparatie door te mailen naar de klantenservice.

Wat lukt niet?

Ik kan niet gebeld worden door 1 bepaald nummer

Heeft u in uw toestel gesprekken van die andere persoon geblokkeerd?


Ja: Hef in uw toestel deze blokkade op. 


Nee: Kan die persoon naar iedereen bellen behalve naar u?

  • Die persoon kan helemaal niet bellen: Laat die persoon contact opnemen met zijn eigen provider.
  • Die persoon kan wel naar andere personen bellen: Laat die persoon controleren of hij/zij u wel kan bellen met de simkaart in een ander toestel. Zo ja, dan ligt het aan het toestel van die andere persoon. Ik krijg de melding 'netwerk bezet' Ik krijg de melding 'alleen noodoproepen' Ik krijg de melding 'geen verbinding' Ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden Ik kan 1 bepaald nummer niet bellen

Ik krijg de melding 'netwerk bezet'

Momenteel gebruiken te veel mensen het netwerk. Probeer het later nog eens op een rustiger tijdstip of een minder drukke plek.

Op drukke plaatsen (zoals Koninginnedag in Amsterdam) of drukke momenten (tijdens Oud en Nieuw), is het vaak te druk op het netwerk. Bellen en sms'en is dan vaak uren of pas een dag later pas mogelijk.

Ik krijg de melding 'alleen noodoproepen'

Uw telefoon bevindt zich buiten bereik van het netwerk. Hierdoor geeft uw telefoon deze melding. Onderstaande oplossingen kunnen ervoor zorgen dat uw telefoon weer bereik krijgt.Oplossingen (in willekeurige volgorde):

  • Ga naar buiten. Bereik binnenshuis is minder goed dan buiten.
  • Zet uw telefoon uit, verwijder de batterij en plaats deze vervolgens opnieuw. Zet uw toestel weer aan.
  • Stel uw toestel handmatig in op het netwerk van KPN/Telfort. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u een ander netwerk kunt selecteren. Ik krijg de melding 'geen verbinding' Ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden Ik kan 1 bepaald nummer niet bellen

Ik krijg de melding 'geen verbinding'

Door een tijdelijke storing op het netwerk of door weersomstandigheden kan het voorkomen dat er tijdelijk sprake is van geen of minder dekking. Doordat Telfort Zakelijk de kwaliteit van het netwerk continu bewaakt zijn storingen vaak snel verholpen.


Kijk of er storingen bekend zijn.

Ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden

Stuur een e-mail naar de klantenservice. Geef in uw e-mail antwoord op de volgende vragen:

  • Op welke locatie was u toen u niet kon bellen?
  • Op welke datum kon u niet bellen?
  • Op welk tijdstip kon u niet bellen?
  • Welk nummer probeerde u te bellen (vermeld ook de provider van dit nummer en of dit een abonnement, prepaid of vast nummer betreft)?
  • Welke melding krijgt u gesproken of via uw display?
  • Wat is uw eigen 06-nummer?
We kunnen uw probleem alleen onderzoeken als het zich niet langer dan 2 dagen geleden voordeed.

Ik kan 1 bepaald nummer niet bellen

  1. Bel die persoon zonder nummerdoorgave
    Toets #31# gevolgd door het mobiele nummer van die persoon. Hierdoor wordt uw nummer niet meegezonden. Kunt u die persoon nu wel bereiken? Dan heeft die persoon uw nummer geblokkeerd. Vraag de betreffende persoon of hij of zij de blokkade wil opheffen.
  2. Bel die persoon vanaf een ander telefoonnummer
    Als die andere persoon helemaal niet gebeld kan worden, laat die persoon dan contact opnemen met zijn eigen provider.
  3. Bel die persoon met uw simkaart in een ander toestel
    Als het met een ander toestel wel lukt, ligt het aan uw toestel. Controleer de instellingen in uw toestel.