Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Problemen met het bereik - MKB

Telfort maakt gebruik van het KPN-netwerk, het beste netwerk van Nederland. Mocht u toch problemen met bereik ervaren, dan vindt u op deze pagina tips en oplossingen.

Slechter of geen bereik

Als u slechter bereik hebt dan voorheen, dan ligt dit mogelijk aan uw telefoon of aan uw simkaart. U kunt dit allebei zelf testen door uw simkaart in een ander toestel te plaatsen:

  • Nu wel goed bereik? Dan is uw telefoon mogelijk defect. Lees meer over de reparatie van uw telefoon.
  • Nog steeds slecht bereik? Dan is uw simkaart mogelijk defect. Uw kunt een nieuwe simkaart bestellen.

Ik heb binnenshuis minder goed bereik

Het bereik binnenshuis is minder goed dan het bereik buitenshuis. Er zijn verschillende factoren die het bereik binnenshuis kunnen verzwakken, bijvoorbeeld:

  • Hoge gebouwen in de omgeving.
  • Betonnen muren.
  • Koperen of ijzeren pijpleidingen.
  • Liftkooien.

Tips voor beter bereik binnenshuis

  • Zoek naar een plek met beter bereik, bijvoorbeeld bij het raam of op een hogere verdieping.
  • Loop bij een zwak signaal zo min mogelijk rond.

Blijkt na uw verhuizing dat u thuis of op het werk geen bereik hebt? Dan verzoeken wij u om ons een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Wij nemen dan contact met u op.

Ik heb een nieuw abonnement en heb geen bereik

Heeft u een abonnement gekocht in een winkel en heeft u geen bereik? Dan kunt u het abonnement binnen 24 uur nadat het contract is ingegaan onder bepaalde voorwaarden annuleren. U kunt dit doen in dezelfde winkel doen waar u het abonnement heeft aangeschaft. Vraag in de winkel naar de voorwaarden.


Contract ergens anders aangesloten? neem contact op met het betreffende verkooppunt of met de klantenservice van Telfort Zakelijk.

Mijn telefoon maakt in grensstreek verbinding met buitenlands netwerk

Ziet u een R (roaming) in het beeldscherm van uw telefoon? Dan heeft u geen verbinding met het eigen netwerk, maar met een ander (buitenlands) netwerk. In de grensstreken kan het voorkomen dat u een R in uw beeldscherm ziet, terwijl u in Nederland bent. De dekking van het buitenlandse netwerk is op dat moment sterker. Als u dit buitenlandse netwerk gebruikt, maakt u onnodige extra kosten.


U kunt het netwerk handmatig instellen op NL KPN of Telfort. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u op uw toestel een ander netwerk kunt selecteren.

Verklaring diverse meldingen

In het beeldscherm van uw telefoon kunnen diverse meldingen te zien zijn over het bereik. Hieronder vindt u een verklaring van deze meldingen en mogelijke oplossingen.

Melding 'Beperkte service', 'Geen bereik', 'Zoekt netwerk' of 'Alleen noodoproepen'

Uw telefoon bevindt zich buiten bereik van het netwerk. Oplossingen (in willekeurige volgorde) kunnen zijn:

  • Ga naar buiten. Bereik binnenshuis is minder goed dan buiten.
  • Zet uw telefoon uit, verwijder de batterij en plaats deze opnieuw. Zet uw telefoon weer aan.
  • Stel uw toestel handmatig in op het netwerk van KPN/Telfort. Ga hiervoor naar de toestelinstructies, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u een ander netwerk kunt selecteren.
  • Probeer of u met een andere netwerkmodus wel bereik hebt. Met de meeste toestellen kunt u kiezen tussen 2G (GSM) en 3G (UMTS).

Heeft u nergens bereik? Ga dan naar problemen met bellen en gebeld worden. U kunt ook in ons storingsoverzicht controleren of er een storing is.

Melding 'Geen verbinding'

Door een storing of door weersomstandigheden kan het voorkomen dat er tijdelijk sprake is van geen of minder dekking. Kijk of er storingen bekend zijn.


Omdat Telfort Zakelijk de kwaliteit van het netwerk continu bewaakt, zijn storingen vaak snel verholpen. Duurt de storing langer dan 24 uur? Neem dan contact op met onze klantenservice.

R ('roaming') in beeldscherm

Het is niet erg als u op het netwerk NL KPN of Telfort bent aangemeld en toch een R in uw beeldscherm ziet. U betaalt dan geen kosten voor bellen in het buitenland. Het is bij de meeste toestellen niet mogelijk om deze melding (de R van roaming) uit te schakelen.