Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Reparatie eigen telefoon - MKB

Vervelend dat uw toestel niet goed werkt. We helpen u graag om het probleem op te lossen.

Let op! Heeft u een leasetoestel, bekijk dan de instructie voor reparatie van een leasetoestel.

1 - Bekijk de oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

Vervelend dat uw toestel niet goed werkt. We helpen u graag om het probleem op te lossen.

Oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

  • Zet uw toestel uit en aan.
  • Controleer of u voldoende bereik heeft.
  • Controleer of uw batterij voldoende opgeladen is. Gaat uw batterij snel leeg? Dan is uw batterij niet defect. De batterijduur is afhankelijk van uw toestel en van uw gebruik. Bekijk onze tips op de pagina Batterij snel leeg.
  • Werken diensten zoals mobiel internet niet? Ga naar de Toestelhulp om uw instellingen te controleren.
  • Controleer of uw simkaart goed werkt in een ander toestel. Is dit niet zo, dan is uw simkaart waarschijnlijk defect. Bestel een nieuwe simkaart.
  • Zet uw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Let op! Maak een back-up om te voorkomen dat uw gegevens verloren gaan. Kijk in de handleiding van uw toestel als u niet weet hoe dit moet.

2 - Bekijk de voorwaarden en kosten

Wanneer u garantie heeft op het defect van uw toestel, wordt uw toestel kosteloos gerepareerd. Lees de informatie over voorwaarden en kosten goed door voordat uw het toestel laat repareren.

Voorwaarden voor garantie

Een defect valt binnen garantie als aan een aantal voorwaarden is voldaan:

  • De garantie geldt alleen als we het toestel of de dongel binnen de garantietermijn hebben ontvangen.
  • De garantie geldt voor telefoon, dongel, batterij en oplader. De garantie geldt niet voor overige producten en accessoires.
  • De garantie geldt alleen als u een kopie van de aankoopbon of pakbon meestuurt.
  • De garantie geldt niet als het defect het gevolg is van onjuist gebruik, bijvoorbeeld als u het toestel onvoorzichtig, ondeskundig of niet volgens de voorschriften heeft gebruikt.
  • De garantie op een defecte batterij geldt alleen als u ook het toestel meestuurt voor reparatie.

Garantietermijn

<b>Onderdeel</b> <b>Garantietermijn</b>
Toestel 2 jaar
Tweedehands toestel van Telfort 3 maanden
Apple Certified Pre Owned toestel 1 jaar
Dongel 2 jaar
Batterij 6 maanden
Oplader 6 maanden Reparatiekosten

Reparatiekosten

  • Heeft u garantie op het defect van uw toestel? Dan betaalt u geen kosten voor de reparatie.
  • Heeft u Toestelservice voor Schade, en valt het defect niet onder garantie? Dan betaalt u een eigen risico.
  • Heeft u geen Toestelservice voor Schade, en valt het defect niet onder garantie? We laten u dan vooraf weten wat de reparatiekosten zijn, zodat u kunt beslissen of u uw telefoon voor die prijs wilt laten repareren. Als u ervoor kiest om u toestel niet te laten repareren, betaalt u onderzoekskosten à € 36,30.

3 - Meld uw toestel aan voor reparatie

Lever uw telefoon in in een Telfort winkel

1 - Maak uw toestel klaar om in te leveren

  1. Maak een back-up van uw gegevens.
    De gegevens op uw toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren u om zelf een back-up van uw gegevens te maken. Zo voorkomt u dat uw gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van uw toestel of de Toestelhulp.
  2. Hef de blokkering van uw toestel op.
    Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen uw toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heeft u uw toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur uw toestel kan repareren.
  3. Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone).
    Heeft u een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heeft u Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat u het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan uw toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van uw toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.

2 - Ga naar een Telfort winkel

Ga met het defecte toestel of de dongel en de aankoopnota of pakbon naar een Telfort winkel bij u in de buurt. Telfort streeft ernaar om uw toestel binnen 2 weken gerepareerd retour te sturen. U krijgt een ontvangstbewijs en een reparatienummer. Met het reparatienummer kunt u online de status van uw reparatie volgen


Zoek een Telfort winkel bij u in de buurt.

Stuur uw telefoon op via de post

Let op: Heeft u bij uw abonnement Toestelservice Schade of Toestelservice Schade, Verlies & Diefstal genomen? Stuur uw toestel niet op, maar lever uw toestel dan in bij een Telfort winkel.

1 - Vul het reparatieformulier in

  1. Meld je reparatie aan via https://reparatie.telfort.nl. Lees eerst de voorwaarden goed door.
  2. Print het formulier.
  3. Noteer het reparatienummer of maak een kopie van het formulier.

2 - Maak het toestel klaar voor verzending

  1. Maak een back-up van uw gegevens.
    De gegevens op uw toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren u om zelf een back-up van uw gegevens te maken. Zo voorkomt u dat uw gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van uw toestel of de Toestelhulp.
  2. Hef de blokkering van uw toestel op.
    Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen uw toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heeft u uw toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur uw toestel kan repareren.
  3. Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone).
    Heeft u een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heeft u Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat u het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan uw toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van uw toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.
  4. Verwijder de simkaart. Verwijder losse onderdelen die niet gerepareerd hoeven te worden, zoals geheugenkaart, batterij en batterijdeksel.
  5. Pak het toestel goed in. Wikkel het reparatieformulier om het toestel en bevestig dit eventueel met een elastiekje.

3 - Stuur het toestel op

  1. Ga binnen 14 dagen naar het postkantoor. Verstuur toestel, reparatieformulier en kopie aankoopnota of pakbon naar het volgende adres:
    Postretouren Teleplan
    Antwoordnummer 10245
    2700 VB Zoetermeer

    U betaalt hiervoor geen verzendkosten.
  2. Vraag op het postkantoor om een afleverbewijs of verzendbewijs. Bewaar dit bewijs zorgvuldig.

We streven ernaar binnen 2 weken het gerepareerde toestel of de dongel retour te sturen. U kunt online de status van de reparatie volgen op https://reparatie.telfort.nl.