Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Reparatie leasetoestel - MKB

Vervelend dat uw toestel niet goed werkt. We helpen u graag om het probleem op te lossen.

Let op! Vanaf 1 december 2016 stopt Telfort met ToestelLease. Vanaf 1 januari 2017 vervalt ook de Toestelservice.
Let op! Heeft u geen leasetoestel, bekijk dan de instructie voor reparatie van uw eigen telefoon.

Bekijk de oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

Ziet u geen grote schade aan de buitenkant van uw toestel? Bekijk dan eerst onderstaande tips.

Oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

  • Zet uw toestel uit en aan.
  • Controleer of u voldoende bereik hebt.
  • Controleer of uw batterij voldoende opgeladen is. Gaat je batterij snel leeg? Dan is uw batterij niet defect. De batterijduur is afhankelijk van uw toestel en van uw gebruik. Bekijk onze tips op de pagina Batterij snel leeg.
  • Werken diensten zoals mobiel internet niet? Ga naar de Toestelhulp om uw instellingen te controleren.
  • Controleer of uw simkaart goed werkt in een ander toestel. Is dit niet zo, dan is uw simkaart waarschijnlijk defect. Bestel een nieuwe simkaart.
  • Zet uw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Let op! Maak een back-up om te voorkomen dat uw gegevens verloren gaan. Kijk in de handleiding van uw toestel als u niet weet hoe dit moet.

Meld uw leasetoestel aan voor reparatie - stopt 1 januari 2017

Bekijk de voorwaarden en kosten

Bij een abonnement met ToestelLease zit standaard de Basisservice voor Toestellease. Heeft u bij de start van uw abonnement gekozen voor de Aanvullende Toestelservice? Dan heeft u extra dekking bij schade. Bekijk hieronder de voorwaarden en kosten die voor uw abonnement gelden.

Aanvullende Toestelservice: voorwaarden en kosten

Is uw toestel defect, en heeft u de Aanvullende Toestelservice voor Toestellease? Dan repareren we uw toestel zonder kosten. U betaalt wel een eigen risico.

Let op! Er zijn een paar uitzonderingen:
  • We repareren niet zonder kosten als de schade het gevolg is van reparatie, bewerking of reiniging door anderen dan Telfort. We laten u dan vooraf weten wat de reparatiekosten zijn, zodat u kunt beslissen of u uw telefoon voor die prijs wilt laten repareren. Wanneer u ervoor kiest om uw toestel niet te laten repareren, betaald u onderzoekskosten à € 39,70.
  • U kunt een reparatie aanvragen voor uw toestel en voor onderdelen die noodzakelijk zijn voor het gebruik van uw toestel, zoals een batterij. U kunt geen reparatie aanvragen voor onderdelen die niet noodzakelijk zijn, zoals een headset.
  • Lees meer in de Aanvullende Voorwaarden Toestelservice.

Meld uw leasetoestel aan voor reparatie

Neem contact op met de klantenservice via 0800-2288027 (Gratis) om de reparatie aan te melden.


Kan de klantenservice uw probleem niet oplossen? Dan sturen we iemand bij u langs om het toestel om te wisselen voor een tijdelijk vervangend toestel. We streven ernaar om het toestel binnen 24 uur om te komen wisselen. Uw defecte toestel nemen wij in de meeste gevallen mee.

Maak uw toestel klaar voor reparatie

Heeft u met de klantenservice een afspraak gemaakt voor het ophalen van uw defecte toestel? Volg onderstaande stappen om uw toestel gereed te maken voor reparatie.

1 - Maak een back-up van uw gegevens

De gegevens op uw toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren u om zelf een back-up van de gegevens te maken. Zo voorkomt u dat u uw gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van uw toestel of de Toestelhulp.

2 - Hef de blokkering van uw toestel op

Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen uw toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heeft u uw toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur uw toestel kan repareren.

3 - Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone)

Heeft u een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heeft u Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat u het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan uw toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van uw toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.

4 - Verwijder de simkaart en andere losse onderdelen

Verwijder de simkaart. Verwijder losse onderdelen die niet gerepareerd hoeven te worden, zoals geheugenkaart, batterij en batterijdeksel.

We repareren uw toestel
  • We streven er naar om uw toestel binnen een week te repareren.
  • Als het toestel is gerepareerd, ontvangt u een e-mail en een sms. Daarin staat een link en een wachtwoord waarmee u een bezorgafspraak kunt maken. Een koerier komt dan bij u langs om het gerepareerde toestel te bezorgen en het vervangend toestel op te halen.
  • Kunnen wij uw toestel niet repareren? Dan mag u het vervangend toestel houden tot het einde van uw contract. U kunt uiteraard ook in plaats daarvan het beschadigde toestel terug krijgen.