Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Verbruikslimiet voor mobiel internet in het buitenland instellen - MKB

Goed nieuws! Vanaf 15 juni kunt u in de EU bellen, sms'en en internetten vanuit uw Nederlandse bundel. Kijk voor meer informatie op telfort.nl/zakelijk/buitenland.

In het buitenland geldt een verbruikslimiet voor mobiel internet van € 60,50 (inclusief btw). De verbruikslimiet staat standaard aan. U kunt de limiet zelf uitzetten en weer aanzetten.

Verbruikslimiet aanzetten of uitzetten

U kunt de verbruikslimiet zelf aan- en uitzetten via sms of via Zakelijk Beheer. De wijziging gaat direct in.

Wijziging
Sms-tekst
Sms naar
Limiet aanzetten
AAN
1277
Limiet uitzetten
UIT
1277
Limiet tijdelijk uitzetten (tot einde factuurperiode)
DOORGAAN
1277

U kunt de verbruikslimiet ook aan- en (tijdelijk) uitzetten door gratis te bellen naar 0800-444 4444 (vanuit het buitenland +31626001277).

In de EU en Noorwegen, Zwitserland en Liechtenstein geldt dit als u uw internetbundel volledig heeft verbruikt en u buitenbundel kosten gaat maken, of als u geen internetbundel heeft en u per MB betaalt. Buiten de EU betaalt u altijd een prijs per Mb, tenzij u een wereldbundel heeft afgesloten.

Veelgestelde vragen

In welke landen werkt de verbruikslimiet?

De verbruikslimiet werkt in alle landen behalve in Nederland.

In sommige landen wordt mobiel internet voor buitenlandse providers nog niet ondersteund. Vanzelfsprekend is de verbruikslimiet in deze landen ook niet beschikbaar.

Kan ik ook een ander bedrag als verbruikslimiet instellen?

Nee, dit is niet mogelijk. De limiet is maximaal € 60,50 (incl. btw) voor zowel binnen de EU als buiten de EU.

Kan ik zien of ik de limiet al bijna bereikt heb?

Nee, dit is niet mogelijk. U ontvangt wel een sms als u 80% van de limiet verbruikt heeft. Houd er ook rekening mee dat mobiel internet in het buitenland duur is. U heeft de limiet dus al snel bereikt.

Wat gebeurt er als ik de limiet bereikt heb?

Als de limiet aanstaat en u heeft deze bereikt, dan ontvangt u een sms en wordt uw verbinding met mobiel internet meteen verbroken. U kunt de limiet altijd weer uitzetten door UIT te sms’en naar 1277 of bel naar 0800-444 4444 (vanuit het buitenland +31626001277). U kunt dan vanaf dat moment weer onbeperkt gebruikmaken van mobiel internet.

Wat gebeurt er als ik door verschillende landen reis?

De verbruikslimiet blijft op € 60,50 (incl. btw) per factuurperiode staan, ongeacht door hoeveel landen u reist. Als u bijvoorbeeld eerst een week in Frankrijk bent en daar voor € 20,00 mobiel internet hebt gebruikt en u daarna een week naar de Verenigde Staten gaat (in dezelfde factuurperiode), kunt u daar nog voor € 40,50 mobiel internet gebruiken. De teller gaat dus niet opnieuw lopen.

Kan ik iets over de verbruikslimiet zien op mijn factuur?

Ja, op uw factuur wordt ‘MB gebruik in het buitenland met verbruikslimiet’ gefactureerd als de limiet aanstaat. Als de verbruikslimiet uitstaat, vind u ‘MB gebruik in het buitenland’ op uw factuur.

Werkt de limiet ook met terugwerkende kracht?

Nee, de teller gaat lopen op het moment dat u de limiet aan zet. Hierbij wordt geen rekening gehouden met eerder verbruik.

Kan ik mobiel internet in het buitenland ook helemaal uitzetten?

U kunt mobiel internet in het buitenland uitzetten in uw toestel. Ga hiervoor in uw toestel naar Instellingen en zet dataroaming of gegevensroaming uit. Kijk in de handleiding van uw toestel als u niet weet hoe dit moet.