Vind het antwoord op uw vraag

Factuur hoger dan verwacht - ZZP

Een hogere factuur kan meerdere redenen hebben:

  • U heeft meer minuten, sms’jes of MB’s verbruikt dan er in uw bundel zitten. Voor dit verbruik betaalt u het buiten de bundel tarief.
  • Sommige kosten vallen altijd buiten de bundel. Bijvoorbeeld bellen naar 0900-nummers, bellen in of naar het buitenland, en betaalde sms diensten.

Onder het kopje "gebruikskosten" vindt u een overzicht van uw gebruik van zowel binnen als buiten de bundel(s).

Gespecificeerde factuur

In uw online omgeving kunt u een gespecificeerde factuur inzien of downloaden. Op deze factuur ziet u o.a. precies met wie u heeft gebeld, op welk moment u heeft gebeld, en wat de duur was van het gesprek. Ook vindt u hier een specificatie van uw SMS en/of MB verbruik. 


Als ZZP klant kunt u dit inzien via Mijn Telfort.

Top 3 situaties:

    1. Netwerk in grensgebieden
    2. Uw toestel kiest automatisch het netwerk met het sterkste signaal. Het kan voorkomen dat het sterkste netwerk geen Nederlands netwerk is, maar bijvoorbeeld een Belgisch of Duits netwerk. Op dit moment maakt u buiten de bundel kosten voor gebruik in het buitenland.


      Om dit te voorkomen raden wij u aan om uw toestel op handmatig selecteren te zetten. Zo voorkomt u dat uw toestel automatisch een ander buitenlands netwerk kiest als u zich in een grensgebied bevindt. Op uw beeldscherm ziet u van wel netwerk u gebruik maakt. 

    1. Afronding gesprek per minuut
    2. Heeft u uw abonnement aangesloten of verlengd na 1 april 2009: wij ronden alle gesprekken op hele minuten naar boven af. Bijvoorbeeld: u belt 4 min en 36 seconden – u betaalt 5 minuten.


      Heeft u uw abonnement aangesloten of verlengd voor 1 april 2009: wij brengen alleen de eerste minuut volledig in rekening. Bijvoorbeeld: u belt 29 seconden – u betaalt 1 minuut. Belt u 1 minuut en 15 seconden, dan betaalt u 1 minuut en 15 seconden.

    1. Hoge gebruikskosten mobiel internet
    2. Hoge gebruikskosten van mobiel internet kunnen het gevolg zijn van onbewust internetgebruik. Dit gebeurt vaak wanneer apps zoals Facebook of Twitter op de achtergrond actief zijn. Schakel apps uit als u ze niet gebruikt en controleer in uw instellingen updates automatisch downloaden.


      Het ophalen van grote e-mails kan ook veel internetgebruik genereren. Controleer daarom of uw e-mail via ‘push’ of ‘pull’ wordt opgehaald.


      Tip: houd uw gebruik in de gaten via Mijn Telfort.

Nog geen antwoord op uw vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: