Vind het antwoord op uw vraag

Geblokkeerd vanwege betalingsachterstand - ZZP

Is uw telefoon geblokkeerd omdat u een betalingsachterstand hebt? Als u direct betaalt, wordt uw telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd. 


Uitzondering: dit geldt niet als uw abonnement al is beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Lees hieronder wat u moet doen als u een betalingsachterstand hebt.

Openstaande bedrag betalen

Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk. Ga naar het betalingsoverzicht in uw online omgeving als u niet weet wat het openstaande bedrag is. 


Als ZZP klant kunt u dit inzien via Mijn Telfort


In de herinneringsbrief staat op welke datum het bedrag uiterlijk ontvangen moet zijn bij Telfort Zakelijk.

Wanneer wordt mijn telefoonnummer gedeblokkeerd?

Is uw telefoonnummer gedeeltelijk of volledig geblokkeerd? Kies hieronder welke situatie van toepassing is.

  • Ik kan niet bellen, maar wel gebeld worden

    Indien u direct betaalt, wordt uw telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd. Lees hier hoe u het openstaande bedrag kunt betalen.

    Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als u niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:
    • Uw abonnement wordt beëindigd.
    • U bent uw 06-nummer kwijt.
    • U krijgt een factuur voor alle resterende abonnementskosten tot het einde van uw contract.

    Wilt u controleren of uw betaling ontvangen is door Telfort Zakelijk? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort of neem contact op met onze klantenservice.

  • Ik kan niet bellen en niet gebeld worden

    Telfort Zakelijk heeft uw abonnement beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Maak het openstaande bedrag direct over. Uw betaling wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Neem na die 5 werkdagen zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Onze medewerker zal dan bekijken of we uw abonnement weer kunnen aansluiten. 


    Wilt u zelf controleren of uw betaling is bij Telfort Zakelijk? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort.

    Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als u niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:
    • We melden de achterstand bij Stichting Preventel. Dit betekent dat andere telecomaanbieders kunnen zien dat u een betalingsachterstand hebt. Een telecomaanbieder kan een aanvraag voor een nieuw abonnement weigeren als u aangemeld bent bij Preventel.
    • We schakelen een incassobureau en/of deurwaarderskantoor in. We brengen dan extra rente en incassokosten in rekening.

Ik kan de factuur niet op tijd betalen, wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of per e-mail.

Nog geen antwoord op uw vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: