Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Inflatiecorrectie - ZZP

Als in de periode 1 april t/m 31 maart de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort Zakelijk deze prijsstijging door in de abonnementskosten van het mobiele abonnement vanaf 1 juli.

Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort Zakelijk ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

In 2018 past Telfort Zakelijk een inflatiecorrectie toe van 1,3%.

Veelgestelde vragen

Voor wie geldt inflatiecorrectie?

Telfort Zakelijk past geen inflatiecorrectie toe als uw huidige contract na 1 april 2018 is ingegaan.


Heeft u bij de bestelling van uw abonnement gekozen voor een latere startdatum van uw abonnementskosten? Dan kijken we niet naar de startdatum van uw contract, maar naar de activatiedatum van uw simkaart.


Heeft u uw abonnement verlengd? Dan geldt inflatiecorrectie niet als u na 1 april 2018 de verlenging heeft aangevraagd.


Inflatiecorrectie geldt niet voor abonnementen en contractverlengingen die vóór 1 april 2009 zijn ingegaan.

Waarom past Telfort Zakelijk inflatiecorrectie toe?

Jaarlijks stijgen de prijzen van de meeste diensten en producten. Dat betekent dat onze kosten ook jaarlijks stijgen. Een deel van die kosten berekenen we door in de abonnementskosten van de mobiele abonnementen van onze klanten. Hierdoor kan Telfort de kwaliteit blijven bieden die je gewend bent.

Past Telfort Zakelijk inflatiecorrectie toe op alle kosten?

De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volgende bundels:

  • Belbundel
  • Internetbundel
  • Sms-bundel

De prijzen van andere bundels en de tarieven voor verbruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

Hoe informeert Telfort Zakelijk mij over de inflatiecorrectie?

Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden en tarieven die u bij uw abonnement hebt ontvangen. Daarnaast staat er in juni een melding op uw factuur over de inflatiecorrectie.

Als Telfort Zakelijk inflatiecorrectie toepast op uw abonnement staat dit in uw contract. U heeft dus getekend dat Telfort Zakelijk een inflatiecorrectie kan toepassen. Telfort Zakelijk vermeldt het ieder jaar in juli op de factuur als er inflatiecorrectie is toegepast. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van de factuurperiode. U kunt de startdatum op uw factuur terugvinden.

Voorbeeld: Uw factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie geldt dan vanaf 22 juli.

Kan ik mijn abonnement nu kosteloos beëindigen?

U mag uw abonnement niet kosteloos vroegtijdig beëindigen. Inflatiecorrectie staat namelijk in de voorwaarden van het contract dat je hebt getekend.

Hoe wordt de inflatiecorrectie berekend?

Telfort Zakelijk volgt de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Met dit percentage worden de abonnementskosten van het mobiele abonnement verhoogd. Voor 2018 is dat 1,3%. Dit is de gemiddelde inflatie over de periode 1 april 2017 t/m 31 maart 2018. De cijfers over de inflatie vind je op de website van het CBS.