Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Inflatiecorrectie - ZZP

Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort Zakelijk deze prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli 2017. 


Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort Zakelijk ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).


In 2016 past Telfort Zakelijk een inflatiecorrectie toe van 0,6%.

  • Voor wie geldt inflatiecorrectie?

    Telfort Zakelijk past geen inflatiecorrectie toe als uw huidige contract na 1 april 2017 is ingegaan.


    Heeft u bij de bestelling van uw abonnement gekozen voor een latere startdatum van uw abonnementskosten? Dan kijken we niet naar de startdatum van uw contract, maar naar de activatiedatum van uw simkaart.


    Heeft u uw abonnement verlengd? Dan geldt inflatiecorrectie niet als u na 1 april 2017 de verlenging heeft aangevraagd.


    Inflatiecorrectie geldt niet voor abonnementen en contractverlengingen die vóór 1 april 2009 zijn ingegaan.

  • Waarom past Telfort inflatiecorrectie toe?

    Jaarlijks stijgen de prijzen van de meeste diensten en producten. Dat betekent dat onze kosten ook jaarlijks stijgen. Een deel van die kosten berekenen we door in de abonnementskosten van onze klanten. Hierdoor kan Telfort Zakelijk de kwaliteit blijven bieden die u gewend bent.
  • Past Telfort inflatiecorrectie toe op alle kosten?

    De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volgende bundels:

    • Belbundel ZZP
    • Internetbundels (zoals bijvoorbeeld Surf&Mail)
    • Sms-bundels
    • Maandelijkse kosten voor leasetoestel
    • Zakelijk OpMaat (excl. minutenbundels)

    De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volledige bundelprijs (de prijs exclusief korting) van de bovenstaande bundels.


    De prijzen van andere bundels en de prijzen voor gebruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

  • Hoe informeert Telfort mij over inflatiecorrectie?

    Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden en tarieven die u bij uw abonnement heeft ontvangen. Daarnaast staat op uw factuur in juli een melding als inflatiecorrectie is toegepast.


    Als Telfort Zakelijk inflatiecorrectie toepast op uw abonnement staat dit op uw contract. U heeft dus getekend voor inflatiecorrectie. Telfort Zakelijk vermeldt ieder jaar op de factuur van juli of er wel of geen inflatiecorrectie wordt uitgevoerd. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van uw factuurperiode. U kunt deze startdatum op uw factuur terugvinden.


    Voorbeeld:

    Uw factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie wordt dan pas uitgevoerd vanaf 22 juli.

  • Hoe kan ik mijn factuur bekijken?

    U kunt uw factuur eenvoudig inzien via Mijn Telfort.
  • Mag ik mijn abonnement nu kosteloos beëindigen?

    U kunt uw abonnement niet kosteloos vroegtijdig beëindigen. Inflatiecorrectie staat namelijk als voorwaarde vermeld in het contract dat u heeft getekend.
  • Hoe wordt de inflatiecorrectie berekend?

    Inflatiecorrectie wordt berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Telfort Zakelijk past in 2017 een inflatiecorrectie toe van 0,6%.