Vind het antwoord op uw vraag

vind-antwoord_midden

Mobiel internet werkt niet - ZZP

Werkt mobiel internet niet op uw smartphone of tablet? Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

Zet uw toestel uit en aan

Zet uw toestel uit en aan. Dit lost het probleem in veel gevallen op.Laptop:

  1. Haal de dongel uit uw laptop. 
  2. Stop de dongel weer in uw laptop, het liefst in een andere usb-poort. 
  3. Sluit de mobiel internet software helemaal af. 
  4. Start de mobiel internet software weer op. 

TIP: Start uw toestel minimaal eens per week opnieuw op. Een smartphone of tablet presteert beter als u het regelmatig opnieuw opstart.

Controleer de instellingen van uw toestel

Ga naar de Toestelhulp om uw smartphone of tablet in te stellen: 

  • Ga naar de Toestelhulp.
  • Selecteer uw toestel.
  • Kies voor Internet.
  • Kies voor Handmatig instellen.
  • Volg de instructies.
Controleer of er storingen of werkzaamheden zijn
  • Bekijk de storingen en werkzaamheden bij Telfort Zakelijk.
Controleer uw verbruik
  • Controleer in het scherm van uw toestel of u bereik heeft. Op de dekkingskaart van KPN kunt u zien of er op de locatie waar u zich bevindt goed bereik zou moeten zijn.
  • Als uw toestel maar 1 of zelfs 0 balkjes/streepjes ontvangst toont, dan is het bereik te slecht voor een goede verbinding. De internetsnelheid kan dan ook lager zijn.
  • eeft u een G of E in uw display staan? Dan gebruikt uw toestel internet over het GPRS-netwerk (2G). De internetsnelheden zijn dan aanzienlijk lager.
  • eeft u weinig bereik? Soms helpt het om een andere plek met beter bereik op te zoeken, bijvoorbeeld dichter bij het raam of buitenshuis.
Controleer de netwerkinstellingen in uw toestel
  1. Ga in uw toestel naar de netwerkinstellingen.
  2. Controleer of bij 'Mobiele Data'' of 'Mobiele Gegevenstoegang' het vinkje AAN staat.
  3. Laat uw toestel automatisch een netwerk selecteren. Uw toestel zal dan binnen Nederland het KPN-netwerk selecteren. Buiten Nederland selecteert uw toestel automatisch het beste netwerk.
    Weet u niet hoe u uw toestel een netwerk kunt laten selecteren? Ga naar de Toestelhulp, selecteer uw toestel, en kies voor 'Buitenland'.
  4. Wilt u internetten in het buitenland? Zet dan ‘roaming’ of ‘dataroaming’ aan in uw toestel.
Controleer uw internetbundel of tegoed
  • Controleer in Mijn Telfort of u een internetbundel heeft en of u nog tegoed heeft.
  • Maakt u gebruik van het ZZP-abonnement welke op of na 16 april 2012 is ingegaan? U kunt geen gebruik maken van mobiel internet zonder een internetbundel.
  • Is uw data tegoed op, dan kunt u via uw online omgeving of via de klantenservice een internetbundel toevoegen of uw bundel verhogen.

Als ZZP klant kunt u dit zelf via Mijn Telfort.

Controleer of uw telefoonnummer geblokkeerd is

Controleer in Mijn Telfort of uw telefoonnummer geblokkeerd is voor mobiel internet. U kunt deze blokkade zelf uitzetten in Mijn Telfort.

  • Inloggen Mijn Telfort

Is uw probleem nog niet opgelost? Neem contact op met de klantenservice van Telfort.

Controleer de netwerkmodus

Stel uw toestel zo in dat uw toestel altijd automatisch het snelste netwerk selecteert (bijvoorbeeld 3G of 4G). Android:

  • Ga naar: Menu.
  • Ga naar: Instellingen.
  • Ga naar de netwerkinstellingen.
  • Ga naar: Netwerkmodus.
  • Kies voor Automatisch of autostand.iOS (iPhone/iPad):
  • Ga naar: Instellingen.
  • Ga naar: Mobiel netwerk.
  • Kies voor: 'Schakel 4G in' of 'Schakel 3G in'.Windows Phone:
  • Ga naar: Menu.
  • Ga naar: Instellingen.
  • Ga naar: Mobiel netwerk.
  • Ga naar: Hoogste verbindingssnelheid.
  • Selecteer hier de hoogste waarde (4G, of anders 3G).