Vind het antwoord op uw vraag

Nummerherkenning - ZZP

Nummerherkenning is de algemene benaming voor het weergeven van telefoonnummers bij inkomende gesprekken (nummerweergave) en uitgaande gesprekken (nummerdoorgave).

Nummerweergave

Als u gebeld wordt, ziet u het nummer van de persoon die u belt. Nummerweergave staat standaard aan.

  • U kunt zien door wie u wordt gebeld.
  • U kunt zelf besluiten of u het gesprek wilt aannnemen of later terug wilt bellen.
  • U kunt het weergegeven telefoonnummer eenvoudig opslaan in het telefoonboek van uw telefoon. Nummerweergave werkt niet
  • Nummerweergave werkt niet

    Als het telefoonnummer van degene die u belt niet wordt weergegeven in het beeldscherm, dan kan het volgende aan de hand zijn:

    • U bent in het buitenland. Nummerweergave wordt door buitenlandse telecomaanbieders niet altijd ondersteund.
    • Degene die u belt heeft nummerdoorgave uit staan, zodat het telefoonnummer niet wordt meegezonden. Uw telefoon geeft dan vaak een melding in het beeldscherm, bijvoorbeeld privénummer of anoniem.

    Bent u niet in het buitenland en heeft degene die u belt nummerherkenning aanstaan? Neem dan contact op met onze klantenservice. Mogelijk staat nummerweergave uitgeschakeld op het netwerk.

Nummerdoorgave

Als u iemand belt, kan die persoon uw nummer zien. Nummerherkenning staat standaard aan. U kunt nummerherkenning aan- en uitzetten in Mijn Telfort Zakelijk of via het menu van uw telefoon. Bij sms-berichten kan nummerherkenning niet aan- of uitgezet worden, uw nummer wordt altijd meegezonden.

  • Een ander kan zien dat u het bent die belt.
  • De ander kan besluiten het gesprek aan te nemen of later terug te bellen.
  • De ander kan uw telefoonnummer eenvoudig opslaan in het telefoonboek van de telefoon.
Als u in en naar het buitenland belt wordt uw telefoonnummer altijd meegezonden, óók als u nummerherkenning uit hebt staan. Dit is noodzakelijk zodat de buitenlandse telecomaanbieders de kosten kunnen verrekenen. Het weergeven van telefoonnummers wordt niet altijd ondersteund door buitenlandse telecomaanbieders. U ziet dus niet altijd door wie u wordt gebeld.

Wij adviseren u nummerherkenning aan te zetten. Sommige diensten werken klantvriendelijker. Voorbeeld: als u belt naar de klantenservice van Telfort, wordt uw nummer automatisch herkend als nummerherkenning aanstaat.

  • Nummer éénmalig niet/wel meezenden

    Nummer éénmalig niet meezenden

    Als nummerdoorgave aanstaat kunt u ervoor kiezen om eenmalig uw telefoonnummer niet mee te zenden. U toetst dan #31# voor het telefoonnummer van degene die u wil bereiken

    Nummer éénmalig wel meezenden

    Als nummerherkenning is uitgeschakeld kunt u ervoor kiezen om éénmalig uw telefoonnummer wel mee te zenden. U toetst dan: *31# voor het telefoonnummer van degene die u wil bereiken.

  • Nummerdoorgave uit, toch wordt nummer doorgegeven

    Wordt uw nummer doorgegeven, terwijl u nummerdoorgave heeft uitgezet? Dan kan het volgende aan de hand zijn:

    • U belt internationaal. Om internationaal bellen zo volledig mogelijk aan te kunnen bieden, worden alle nummers meegezonden. Dit is technisch niet anders mogelijk.
    • Nummerdoorgave is niet uitgeschakeld. Controleer de status van nummerdoorgave. Toets op uw telefoon *#31# en de beltoets. In uw beeldscherm verschijnt of uw nummerdoorgave aan of uit staat.

    Op de meeste telefoons kunt u de status van de nummerherkenning ook oproepen via het menu van het toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de telefoon.

Nog geen antwoord op uw vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: