Telfort maakt gebruik van het KPN-netwerk, het beste netwerk van Nederland. Mocht u toch problemen met bereik ervaren, dan vindt u op deze pagina tips en oplossingen.
Als u slechter bereik hebt dan voorheen, dan ligt dit mogelijk aan uw telefoon of aan uw simkaart. U kunt dit allebei zelf testen door uw simkaart in een ander toestel te plaatsen:
Het bereik binnenshuis is minder goed dan het bereik buitenshuis. Er zijn verschillende factoren die het bereik binnenshuis kunnen verzwakken, bijvoorbeeld:
Blijkt na uw verhuizing dat u thuis of op het werk geen bereik hebt? Dan verzoeken wij u om ons een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Wij nemen dan contact met u op.
Heeft u een abonnement gekocht in een winkel en heeft u geen bereik? Dan kunt u het abonnement binnen 24 uur nadat het contract is ingegaan onder bepaalde voorwaarden annuleren. U kunt dit doen in dezelfde winkel doen waar u het abonnement heeft aangeschaft. Vraag in de winkel naar de voorwaarden.
Contract ergens anders aangesloten? neem contact op met het betreffende verkooppunt of met de klantenservice van Telfort Zakelijk.
Ziet u een R (roaming) in het beeldscherm van uw telefoon? Dan heeft u geen verbinding met het eigen netwerk, maar met een ander (buitenlands) netwerk. In de grensstreken kan het voorkomen dat u een R in uw beeldscherm ziet, terwijl u in Nederland bent. De dekking van het buitenlandse netwerk is op dat moment sterker. Als u dit buitenlandse netwerk gebruikt, maakt u onnodige extra kosten.
U kunt het netwerk handmatig instellen op NL KPN of Telfort. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u op uw toestel een ander netwerk kunt selecteren.
In het beeldscherm van uw telefoon kunnen diverse meldingen te zien zijn over het bereik. Hieronder vindt u een verklaring van deze meldingen en mogelijke oplossingen.
Uw telefoon bevindt zich buiten bereik van het netwerk. Oplossingen (in willekeurige volgorde) kunnen zijn:
Heeft u nergens bereik? Ga dan naar problemen met bellen en gebeld worden. U kunt ook in ons storingsoverzicht controleren of er een storing is.
Door een storing of door weersomstandigheden kan het voorkomen dat er tijdelijk sprake is van geen of minder dekking. Kijk of er storingen bekend zijn.
Omdat Telfort Zakelijk de kwaliteit van het netwerk continu bewaakt, zijn storingen vaak snel verholpen. Duurt de storing langer dan 24 uur? Neem dan contact op met onze klantenservice.